Connecting Chemical Worlds – Context-based Learning Co-developed

Authors

  • Ilka Parchmann IPN – Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel, Germany
  • Sandra Hansen IPN – Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel, Germany
  • Paul Diemel IPN – Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel, Germany
  • Timon Heyn IPN – Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel, Germany
  • Antonia Grubert IPN – Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel, Germany
  • Anna Vollersen IPN – Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, Olshausenstraße 62, D-24118 Kiel, Germany

DOI:

https://doi.org/10.2533/chimia.2023.668

PMID:

38047862

Keywords:

Chemical education, Context-based learning, RIASECN

Abstract

Chemistry as well as chemistry education often raise two different perceptions among non-experts: Chemistry (education) provides spectacular phenomena, experiments and entertainment, but is also perceived as incorporating high levels of risk and many different facts and rules. Students and teachers get more authentic insights and perceptions of the broad spectrum of science tasks, activities and people when working together, whereas scientists can better understand teachers´ and students´ perspectives with regard to content interests and learning processes at school and beyond.

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Published

2023-10-25

How to Cite

[1]
I. Parchmann, S. Hansen, P. Diemel, T. Heyn, A. Grubert, A. Vollersen, Chimia 2023, 77, 668, DOI: 10.2533/chimia.2023.668.